All Post-it® Super Sticky Notes are now made with plant-based adhesive (67% plant-based adhesive).

ČASOVÁ OSA HISTORIE

O Post-it® Brand

Více než 40 let pomáhá Post-it® Brand lidem být produktivnější, lépe komunikovat a vyjadřovat se celou řadou tvůrčích způsobů.

  • Přestože dnes jsou tyto produkty tak univerzální, na začátku neměly nic jisté. Při pohledu do historie vidíme zrození našeho fenoménu: Canary Yellow™, který nám připomíná cennou lekci: pokud jde o přivedení nápadu k životu, vytrvalost může být stejně tak důležitá, jako inspirace.

A TAKHLE TO VŠECHNO ZAČALO:

  • Od objevení...

    Vědec společnosti 3M dr. Spencer Silver pilně pracoval ve své laboratoři na výzkumu lepidel. Během procesu objevil něco zvláštního: lepidlo, které snadno přilnulo k povrchu, ale nelepilo příliš pevně.

    „Bylo součástí mé práce výzkumníka vyvíjet nová lepidla

a v té době jsme chtěli vyvinout něco většího, pevnějšího, odolnějšího,“ řekl Silver. „A tohle nebylo ani jedno.“

  • To, co Silver objevil, se nazývá mikrosféry, které si uchovávají svoji lepivost, ale s „možností odlepení“, což umožňuje snadné sloupnutí.

  • Preaching the Gospel

    Kázání evangelia

    Roky Silver pro svůj objev marně hledal využití. To ho však neodradilo od nabízení předností svého vynálezu kolegům.

    „Začali mi říkat pan Vytrvalý, protože jsem se nehodlal vzdát.“

    Art Fry, další vědec společnosti 3M, byl v té době frustrovaný, protože každou středu v noci během zkoušek svého kostelního sboru používal malé útržky papírů pro označení písní, které měli zpívat na příští bohoslužbě. Jenže do neděle se vždy všechny poztrácely.

    Potřeboval záložku, která se na papír přilepí, aniž by poškodila stránky.

  • ...Heuréka!

    Když přemýšlel o semináři o mikrosférách, který navštívil u Silvera, zažil moment, který dnes označuje jako osvícení. „Ten moment, kdy cítíte nával adrenalinu.“

    Spojil se se Silverem a společně začali na vývoji produktu. Když si začali psát vzkazy na své nové lístečky a takto komunikovali po celé kanceláři, uvědomili si úplný potenciál tohoto nápadu.

„Pomyslel jsem si, že to, co tu máme, není jen pouhá záložka,“ řekl Fry. „Je to zcela nový způsob komunikace“.

  • Vyzkoušejte to, bude se vám líbit

    Fry se rozhodl, že zkoušky provede v ústředí společnosti 3M.

Fry dodal nové lepicí lístečky do celé společnosti. Zaměstnanci je milovali.

  • Společnost 3M interně zavedla tento produkt ve čtyřech městech pod názvem Press 'n Peel (Přitiskni a sloupni) se smíšenými výsledky.

    The Boise Blitz

  • Boise Blitz

    Marketing se rozhodl dát produkt přímo do rukou spotřebitelů. Masivní úsilí se vzorky – označované jako „Boise Blitz“ pro své představení v Boise v Idahu – mělo rychlý úspěch. Devadesát procent z těch, kdo tento produkt vyzkoušeli, uvedlo, že by si jej koupili.

1980 až 1986

  • Zrodila se hvězda

    Zrodila se hvězda

    Lístečky se šíří „jako virus“, řekl Fry. „Vždycky to byl produkt, který si byl sám reklamou, protože zákazníci si dávali lístečky na dokumenty, které posílali ostatním, což vzbuzovalo zvědavost u příjemce. Ten si lísteček prohlédl, sundal jej a pohrál si s ním. A pak si jej šel sám koupit.“

    Silver řekl, že stejně jako řada přelomových vynálezů, tím jejich byl produkt, o kterém si nikdo nemyslel, že by ho potřeboval... dokud ho neviděl.

  • Žlutá dostává svůj podíl

    Dne 6. dubna debutoval v amerických obchodech Silverův a Fryův neopěvovaný hrdina pod označením Post-it® bločky.

Bylo to právě tehdy, kdy náhodou vznikla ikonická žlutá Canary Yellow™ – sousední laboratoř měla po ruce pouze lístečky žluté barvy.

  • Lee Iacocca a ostatní generální ředitelé z žebříčku Fortune 500 psali, jak moc si je zamilovali. Lístečky Post-it® bločky jsou představeny v Kanadě a Evropě.

  • Vyzdvižení síly

    Fry obdržel technický titul společnosti, stal se firemním vědeckým pracovníkem. „Největší odměnou pro mě je vidět, kolik lidí tento produkt používá a cení si jej,“ řekl. Záložky Post-it® Záložky byly představeny jako nový způsob organizace pomocí barevného značení, řazení do složek a indexace.

1987 až 1996

Stále u moci

Lístečky Post-it® bloček slaví 10. výročí a jsou uvedeny v řadě žebříčků předních položek spotřebitelů tohoto desetiletí.

  • Post-it® Samolepící archy byly představeny veřejnosti. Brainstorming mezitím nebyl stejný.

    Společnost Spencer Silver, spoluzakladatel Post-it® bločky, po 28 letech sponzorovala společnost 3M s více než 22 americkými patenty na jeho jméno.

    Silver a Fry dokončili svou kariéru ve společnosti 3M, která získala nejvyšší ocenění za výzkum, jakož i množství ocenění v rámci mezinárodního inženýrství.

1997 až 2003

  • Post-it® Brand v Hollywoodu

    Hlavní postavy filmu Romy a Michele tvrdí, že lístečky Post-it® bločky vynalezly po maturitě.

Studie z pracovišť ukazuje, že průměrný profesionál nyní denně dostane 11 zpráv na lístečcích Post-it® bločky.

  • Lístečky Post-it® bločky se prodávají ve více než 100 zemích. Nově proslavená adhezivní vrstva Post-it® je nadále používána na řadě produktů 3M.

    Post-it® Z-Notes

  • Lepkavé situace

    Post-it® Silně lepicí bločky byly představeny se silnějším lepidlem, které lépe splyne s vertikálními a narušenými povrchy.

    V jedné epizodě Sex v Městě se s Carrie rozešel přítel prostřednictvím Post-it bločku.

2004 až do současnosti

  • Navěky s tebou

    Lístečky Post-it® bločky slaví 25. výročí.

    V posledním dílů série Chirurgů si Meredith Greyová a Derek Shepherd napsali své svatební sliby na lístečky Post-it® bločky.

  • Svět si dělá poznámky

    Lístečky Post-it® bločky jsou nyní dostupné ve více než 150 zemích. Celkem existuje více než 4000 produktů Post-it®.

    Když Silver vidí, že se Post-it® bločky dostaly do filmů, tvoří mosaiky popového umění a jsou součástí každodenního života milionů lidí, je skutečně ohromen. „Skutečnost, že se takto rozšířily jako produkt, je mnohem víc, než v co jsem kdy doufal.“

  • 1 CNN online vydání. Čtvrtek, 4. dubna 2013

    3M, Post-it a barva Canary Yellow jsou ochranné známky společnosti 3M. © 3M 2016