Analýza nedostatků je nepostradatelnou metodu při vyhodnocování vašeho aktuálního výkonu oproti potenciálnímu výkonu.
Identifikací využití (a případného nevyužití) vašich prostředků a zdrojů umožňuje analýza nedostatků dříve uchopit vaše obchodní cíle – a to krátkodobě i dlouhodobě.
Určete téma, u kterého provedete analýzu nedostatků. Může se jednat o cokoli, co je zásadní pro vaši činnost, včetně: tvorba příjmů, snižování nákladů, vývoj produktů atd.
Toto téma napište do velkého prostoru, např. na arch Post-it® Samolepicí Meeting chart, aby jej členové týmu viděli.
Sem zakreslete, kde aktuálně jste ve vztahu k vašemu tématu. To budou z velké části metriky nebo atributy, ale rovněž to lze použít na branding (tj. vnímání vašeho produktu).
Dále zaneste, kde byste chtěli být za určité časové období. Například, chcete během příštích 18 měsícům k vašemu produktu přidat tři důležité vlastnosti?
Rozhodněte, jak nedostatek zaplnit. Mezi běžné způsoby této části patří provedení SWOT analýzy. Nebo jednoduše zaplňte nedostatek
pomocí 6 M:
Začněte určením způsobů nápravy nedostatků – spolupracujte s hlavními členy týmu na určení akcí k redukci jednotlivých nedostatků a termínů pro implementaci těchto činností. Proveďte interní inventuru a vyhodnoťte, co aktuálně máte a co budete potřebovat k řešení jednotlivých nedostatků – a také potenciální rozpočet pro jednotlivé části.
Provádějte pravidelná (každý den, každý týden, každý druhý týden) sezení pro vyhodnocení pokroku a dokumentování stavu, jaké kroky probíhají a které byly dokončeny.