SWOT analýza

SWOT analýza Post-it® Brand

Porovnání dobrého se špatným.


  • Když nápad či projekt vyžadují pečlivé zvážení, může vám SWOT analýza pomoci určit odpovídající výhody a nevýhody. SWOT je akronym z anglických slov Strengths (silné stránky), Weaknesses (slabé stránky), Opportunities (příležitosti) a Threats (hrozby) – a každá z těchto kategorií vám nabízí příležitost jasně a objektivně se podívat na to, co analyzujete.

    SWOT analýzu lze použít téměř na vše – obchodní plán, projekt, nápad či dokonce uchazeče o pracovní místo – a mohou ji použít jednotlivci (a nebo ještě lépe malé týmy) k získání různých pohledů a učinění informovaného rozhodnutí. Začněte podle tohoto postupu nebo si vytvořte vlastní podobu, která bude odpovídat vašim potřebám.

  • Hloubka
    Hloubka
  • 30 minut
    30 minut
  • Malá skupina
    Malá skupina
  • 1

    Vyberte, co chcete analyzovat. Připravte si něco na psaní a rozdělte analyzovaný předmět na čtyři kategorie – silné stránky, slabé stránky, příležitosti a hrozby. Na každý papír si nadepište jedno z těchto záhlaví.

    Break out some writing materials and divide your subject into four categories of Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats

  • 2

    Proberte silné stránky. Jaké výhody přináší?

  • 3

    Proberte slabé stránky. Jaké nevýhody přináší?

  • 4

    Proberte příležitosti. Co je možné zlepšit nebo na čem je možné stavět?

  • 5

    Proberte hrozby. Jaká jsou přítomná rizika nebo potenciální problémy?

    Až budete s tímto hotovi, budete mít čtyři seznamy, které vám pomohou vizualizovat, zda je to, co analyzujete slibnou možností nebo nebezpečnou volbou. Možná zjistíte, že vaše rozhodnutí už padlo.



Sledujte Post-it® Brand
Post-it Brand je ochranná známka společnosti 3M.
Změnit Lokaci
Česká republika - Čeština